Gruppeskift

Eleverne evalueres løbende, og der tages altid udgangspunkt i elevplanen. Desuden overleveres undervisningsmaterialelisten.

Flytning fra indskolingen til mellemtrinet:

Følgende vurderes:

• Motorikken
  • Kunne kommunikere
  • Kunne skabe relationer til kammerater
  • Være selvhjulpen
  • Den faglige udvikling

Flytning fra mellemtrinet til udskolingen:

Følgende vurderes:

• Gennemgang af skoleforløbet
  • Hvordan fungerer eleven socialt?
  • Elevens ansvar for fællesskabet
  • Den faglige udvikling
  • Elevens adfærd
  • Elevens fremtoning

Procedure ved gruppeskift:

• Der skal inden gruppeskift laves en faglig og social vurdering af eleven.
  • Gruppeskift sker sædvanligvis efter 3. klasse til mellemtrinnet og 7. klasse til udskolingen. I tilfælde af, det sker på et andet tidspunkt skal der holdes et dialgomøde mellem forældre, psykologen, sagsbehandleren og kontaktlæreren inden 1. maj.
  • Gruppeskift kan ske på alle tider af året. Dog skal det passe ind i modtagende gruppes arbejdsplan.
  • Der skal være et overleveringsmøde inden eleven kan flyttes.
  • På overleveringsmødet skal man fokusere på, hvilke ressourcer og vanskeligheder eleven har. Skole/hjem-samarbejdet skal beskrives, og der skal samtales om elevens adfærd.
  • Der skal om nødvendigt afsættes personaleressourcer fra afgivende gruppe til aflevering af elev.
  • Når eleven er indsluset i en ny gruppe, er det den modtagende afdeling, der varetager samtlige udgifter omkring eleven.
  • Forældrene orienteres løbende om personalets overvejelser i forhold til gruppeskift.
  • Forældrene skal have mulighed for at kunne forberede deres barn på gruppeskift.