Kantinen

På skolen findes en kantine, hvor eleverne kan købe mad i 10- og 12-pausen. Kantinen har en menu-plan, som revideres ca. 4 gange årligt.

Børnene har indflydelse på , hvad der serveres i kantinen og kantinelederen deltager i elevrådsmøderne. Madkundskabsholdene bistår kantinen med bl.a. at snitte og hakke grøntsager. På denne måde lærer børnene fagets teknikker og de er meget stole af, at være med i fællesskabet om, at drive skolens kantine. Kantinen bliver også anvendt som et frirum for børn, der har trivselsudfordringer, så de får en pause, ved at hjælpe med en eller anden opgave, hvor de har succes. Desuden hjælper udskolingseleverne med salg i pauserne. På Ådalens Skole ser vi derfor kantinen som en medspiller i børnenes læring.

For at købe mad i kantinen, skal man have et kantinekort, som udstedes ved henvendelse til kontoret. De store elever har desuden mulighed for at betale med MobilePay. Kantinen tager ikke imod kontanter.

Der er fokus på ernæringsrigtigt mad, som også kan læses i skolens kostpolitik.

Se kantinens Smiley-rapport