Medie, udtryk og formidling

Indhold

Er du optaget af It, film, foto, teater og billedskabning eller andre udtryksfulde medier? Vil du gerne lave dine egne medieproduktioner og være en del af skolens medieredaktion? Vil du vide hvordan man kommer bedst muligt ud med et budskab? Er du nysgerrig og har du en kritisk tilgang til dig selv og verdenen omkring dig?

Så er Medie, udtryk og formidlingslinjen lige noget for dig!

Kompetencemål

• At udvikle elevernes kendskab til markedsføring, distribution m.m..
  • At styrke elevernes færden og forståelse for hvordan man er på nettet
  • At udvikle elevernes kendskab til og forståelse for forskellige grupper- og organisationers rolle og identitet i samfundet
  • At styrke elevernes kendskab til relationer mellem mennesker
  • At styrke elevernes arbejde med en proces - og projektorienteret tilgang

Du vil her, både i teori og praksis, tilegne dig viden og færdigheder i brugen af den hurtigt voksende formidlingsverden, specielt med fokus på de nye muligheder, som denne udvikling giver os. På linjen kommer du til at se og udfordre sider af dig selv, du måske ikke vidste, var der.