Livsstil og Sundhed

Indhold

Er du glad for at bevæge dig? Synes du, det er fedt at dyrke idræt sammen med andre? Har du lyst til at prøve idræt på mange forskellige måder? Kan du lide konkurrence og udfordringer, du skal klare sammen med andre? Har du lyst til at blive bedre til at samarbejde/udvikle din evne til at samarbejde? Har du lyst til at deltage i forskellige turneringer sammen med dine klassekammerater?
Har du fokus på brugen af din krop? Vil du gerne lære mere om krop, psyke og sundhed? Har du/vil du have fokus på livsglæde, livskvalitet og kultur? Er du frisk på at eksperimentere dig frem? Har du interesse for hvad du propper i munden?

Så er Livsstil og idrætslinjen lige noget for dig ;)

Kompetencemål

• At udvikle elevernes kendskab til hvordan kroppen fungerer
  • At hjælpe eleverne med at foretage sunde og kloge valg i livet
  • At skabe rammerne for ”det aktive liv”
  • Med til, at skabe et sundt grundlag for et langt voksenliv, psykisk og fysisk
  • At eleverne lærer at tackle sejre og nederlag
  • At eleverne tror på dem selv og ikke giver op
  • At eleverne forstår, at de er afhængige af hinanden i et fællesskab

Du opnår viden om og forståelse for, hvor vigtigt det er at træffe de rigtige valg og gøre dem til en integreret del af din hverdag. Det gælder både i forhold til en sund krop og et positivt livssyn. På linjen vil I inspirere og hjælpe hinanden til at skabe nogle gode livsmønstre.

”Et klogt hoved på et sundt legeme med en oplyst sjæl”