Entreprenørskab, design og videnskab

Indhold

Vil du være på en linje, hvor teori bliver til praksis? Hvor der arbejdes med bæredygtighed - fra jord til bord, fra ide til produkt, design? En linje hvor man meget befinder sig i handlingsrummet? Vil du arbejde innovativt igennem processer for at opnå resultater? Arbejde med tværfaglige projekter såvel i laboratoriet som ude i naturen? Kan du lide at skabe ting og være med hvor projekter og ideer bliver til virkelighed?

Så er Entreprenørskab, design og videnskabs linjen lige noget for dig!

Kompetencemål

• At styrke elevernes motivation og glæde ved at udfolde og pleje egne kreative potentialer.
  • At eleverne lærer at bruge den innovative tankegang.
  • At styrke elevernes redskaber og metoder til at få idéer og ”opfinde”.
  • At eleverne lære at omsætte en idé til et produkt.
  • At eleverne skaber forståelse for, hvorfor verdenen er ”skruet sammen som den er”
  • At skaffe sig den nødvendige viden om et interesseområde

Du kommer til at forstå verdenen omkring dig ved at bygge modeller, lave skøre forsøg og bruge kreative fag til at løse forskellige udfordringer, der kan bidrage til en sjovere og bedre dagligdag samt en bedre verden at leve i.